خلاصه اخبار فولادی اردیبهشت 1402

فولاد پرطرفدارترین کالای ایرانی در اندونزی شد
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت می‌گوید که تراز تجاری ایران در تعامل با اندونزی به شکل قابل توجهی مثبت بوده است و ۹۵ درصد از کل صادرات ایران به این کشور به محصولات فولاد و آهن اختصاص دارد.
با وجود آنکه صادرات در سالی که گذشت قدری کاهش پیدا کرده اما با توجه به توسعه روابط دو کشور و همچنین سفر رئیس جمهور به اندونزی پیش‌بینی می‌شود که توسعه‌ای قابل توجه در روابط میان دو طرف به ثبت برسد.

آیا امسال هم برق فولادی ها قطع می شود؟
عضو انجمن فولاد با اشاره به خسارت ۳ میلیارد دلاری فولاد در ۱۴۰۱ به دلیل محدودیت‌های انرژی گفته است که هنوز توافقی بین وزارت‌خانه‌های صمت و نیرو در مورد نحوه اعمال محدودیت برق صنایع صورت نگرفته است.
به گفته وحید یعقوبی، همچنان جلسات کارشناسی و مدیریتی در مورد میزان و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در حال برگزاری است.

نماینده انحصاری فروش میلگرد میانه مشخص شد
از امسال شرکت بازرگانی آریا استیل زرین به عنوان نماینده انحصاری فروش میلگرد میانه در کشور، به عرضه این محصول پرکاربرد شامل انواع میلگردهای آجدار می پردازد.
خریداران میلگرد میانه می توانند از سایت رسمی این شرکت بازرگانی به آدرس ariasteelzarrin.com بازدید کرده و اطلاعات تکمیلی را در این زمینه از طریق سایت شرکت دریافت کنند.

افزایش ۴۹۰۰ درصدی صادرات آهن اسفنجی
طبق آمار، در نخستین ماه امسال بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها را شمش فولاد به خود اختصاص داده که البته ۵ هزار تن کمتر از میزان صادرات آن در فروردین پارسال است و تنها قلم فولادی است که صادرات آن کاهشی ثبت شده است. اما در مقابل صادرات آهن اسفنجی در این مقایسه آماری، با افزایش ۴٩٠٠ درصدی روبه‌رو شده است.