خلاصه اخبار فولادی در تیرماه 1402

رشد ۱۰.۵ درصدی فولاد ایران در4 ماهه نخست سال
در حالی که 64 فولادساز جهان 2 درصد کاهش حجم تولید داشتند، ایران در 4 ماهه نخست سال 10. درصد پیشرفت تولید داشته است. همانطور که اخیرا توسط انجمن جهانی فولاد (WSA) اعلام شده است، ایران در ماه آوریل با یک پله صعود در فهرست برترین فولادسازان جهان، در رتبه هشتم در میان کشورهای برتر تولیدکننده فولاد جهان قرار دارد.

سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی فولادسازان بزرگ کشور بر استخراج سنگ آهن
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور «ومعادن» از سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ فعال در زنجیره فولاد کشور بر یک پروژه اکتشاف سنگ آهن خبر داد. به گفته وی، پایا یک کنسرسیوم اکتشافی است که اواخر دهه ۹۰ با این هدف که محدوده‌ای به ابعاد ۶۰ هزار کیلومتر مربع بدون مزایده را از دولت دریافت کند تشکیل شد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ماهان سپاهان، سرمایه‌گذاری صدر تامین، گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن اصفهان و معدنی و صنعتی صبانور سرمایه‌گذاران این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند.

توافق بزرگ اکراین و ایتالیا برای ساخت کارخانه فولاد
اکراین برای تولید فولاد (احتمالا احیا مستقیم و ARC ، خبری از احیا هیدروژنی نیست) با ایتالیا به توافق اولیه رسیده است که مهم ترین مزیت آن در اختیار داشتن بازار اروپاست. کارخانه ایتالیایی جدید بر پایه کوره قوس الکتریکی (EAF) و آخرین فناوری‌های تولید پایدار فولاد ارائه شده توسط گروه دانیلی قرار خواهد گرفت.

شناسایی و تأمین حداكثری نیاز بازار مصرفی مشتریان خُرد استان‌ها در دستور کار فولاد مبارکه
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بازدید از شرکت آهن و فولاد اصفهان، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل، تأکید کرد که شناسایی و تأمین حداکثری نیاز بازار مصرفی مشتریان خُرد استان‌ها در دستور کار مراکز خدماتی قرار گیرد. وی وی پیگیری برنامه‌ریزی جهت توسعه خدمات، تولید و استفاده از ظرفیت‌های این مرکز دانست.