خلاصه اخبار فولادی شهریور 1402

دستور رئیسی برای کاهش قیمت فولاد
رئیس جمهور با اعلام اینکه همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد، چرا که هرچه قیمت ساخت کمتر باشد به‌نفع مردم است، دستور کاهش قیمت محصولات فولادی را داده است.
پیشتر نیز ایده وزیر راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مصالح ساختمانی که با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مطرح شد، مورد حمایت جمعی از کارشناسان، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی قرار گرفته بود.

کیش میزبان بیست و پنجمین گردهمایی فولاد ۱۴۰۲
بیست و پنجمین دوره گردهمایی سالانه فولاد همزمان با نمایشگاه بین المللی فولاد دوم آبان به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود. شرکت‌های دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی و شرکت‌های مرتبط با صنعت فولادسازی در بیست و پنجمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد آخرین دستاورد‌های پژوهشی خود را ارائه و موانع و چالش ها، نحوه تعامل بایکدیگر و راهکار‌های پیشبرد اهداف را به بحث و تبادل نظر می‌گذارند.

آیا چین بازهم عرضه فولاد خود را کاهش می دهد؟
اجرای سیاست کاهش دستوری عرضه به‌ ویژه در برخی استان‌های چین که هدف آن‌ها دستیابی به میزان تولید فولاد خام در سال 2023 برابر با سال 2022 است، به‌ دلیل شرایط نا‌بسامان وضعیف اقتصادی چالش‌برانگیز خواهد بود. اجرای دقیق این سیاست مستلزم حداقل کاهشی برابر با ۱۷ میلیون تن در چهار ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ است.

تولید جهانی فولاد از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد
انجمن جهانی فولاد گزارش داد که تولید فولاد خام جهان طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد. این در حالی است که ایران تولید ۱۹.۷ میلیون تن از این محصول را به ثبت رساند.