خلاصه اخبار فولادی در آذرماه 1402

نیجریه مشتری جدید محصولات فولادی ایران
وزیر مسکن و شهرسازی نیجریه در بازدید از خط تولید فولاد مبارکه از علاقمندی خود برای استفاده از فولاد این کارخانه و سایر محصولات فولادی ایرانی سخن گفت. به گفته وی، پروژه های عمرانی بسیار زیادی در نیجریه مطرح و آماده پیاده سازی است، متاسفانه علی‌رغم وجود ارتباطات و مناسبت‌های سیاسی خوبی که بین دو کشور ایران و نیجریه وجود دارد.

زنگ خطر دوباره کمبود گاز برای فولادی ها
علی محمد ابوئی مهریزی، عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران ضمن انتقاد از قطعی گاز کارخانجات فولاد، گفت: دولت ابتدا گاز صنایع را قطع می‌کند و در صورتی که قطعی‌ها جواب ندهد، لوله را می‌بندد که بر همین اساس، می‌توان گفت قطعی گاز کارخانجات بدون توافق و با اجبار صورت می‌گیرد. این اقدام دست و پای واحدهای تولیدی فولاد را در حوزه برق و گاز بسته است.

نیاز صنعت فولاد به 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها
مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در گردهمایی فعالان بازار سرمایه با مدیران این شرکت فولادی گفت: فولاد یک صنعت صادرات محور است و برای صادرات، باید 3.5 میلیارد دلار در زیرساخت ها سرمایه گذاری کرد.

کاهش تولید و مصرف فولاد در اروپا
به گفته اتحادیه فولاد مصرف فولاد در جمهوری چک به کمترین میزان در ۱۰سال گذشته کاهش یافته و این کاهش به بحران صنعت ساخت و ساز در این منطقه و کشورهای همسایه، به ویژه آلمان نسبت داده شده است. پیش بینی شده تولید فولاد خام آلمان نیز در سال 2023 با 4 درصد کاهش سالانه به 35.5 میلیون تن برسد که پایین ترین سطح تولید از سال 2009 خواهد بود.