خلاصه اخبار فولادی بهمن 1402

درخشش فولادی ها در بیست و یکمین همایش ملی تعالی سازمانی
بیست و یکمین دوره همایش ملی تعالی سازمانی امروز با تقدیر از ۷۴ شرکت سرآمد به کار خود خاتمه داد. بیشتر شرکت های بزرگ فولادی ایران موفق به کسب تندیس از این جشنواره شدند.

کاهش استفاده از قراضه فولادی در صنعت فولاد چین
با توجه به داده های منتشر شده، میزان استفاده از قراضه فولادی در تولید محصولات فولادی در چین از میزان پیش بینی شده در سال قبل کمتر بوده است.تحلیلگران بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی بیان کردند چین در حال تجربه تغییر در مصرف قراضه فولادی است و هدف این کشور برای دستیابی به سهم ۱۵ درصدی استفاده از قراضه فولادی در تولید فولاد EAF تا سال ۲۰۲۵ خوش بینانه به نظر می رسد.

روند نزولی تولید فولاد در ترکیه برای دومین سال متوالی
صنعت فولاد ترکیه درحالی طی دوسال اخیر نزولی بوده که تحلیلگران پیش بینی می کنند در سال جاری میلادی تقاضای داخلی فولاد رشد خواهد کرد و به طور بالقوه، ترکیه فرصتی برای ادامه صادرات به اتحادیه اروپا دارد.

تبعات فلج کننده دریافت عوارضی صادراتی برای صنعت فولاد
دریافت عوارض صادراتی از مواد خام و نیمه‌خام که با رأی دیوان عدالت اداری متوقف شده بودوبابرقراری دوباره از سوی گمرک ایران،عملا صنایع بزرگ مانندفولاد و پتروشیمی رادچارمشکلات ومعضلات اساسی کرده است که تداوم این روندوعدم اصلاح بخشنامه مذکورتبعات سنگینی را به این صنایع تحمیل خواهدکرد.