خلاصه اخبار فولادی تیر 1403

تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول 2024 مشابه سال گذشته
تولید فولاد خام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴، با توجه به داده‌های انجمن فولاد جهانی، به مجموع ۹۵۴.۶ میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشت.
در ماه ژوئن، تولید کل فولاد خام جهانی ۱۶۱.۴ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۰.۵٪ افزایش یافت اما نسبت به ماه قبلی ۲.۱٪ کاهش یافت.

صادرات فولاد ایران در چهار ماه نخست سال 1403 چقدر است؟
بنا بر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، چهار میلیون تن محصولات فولادی و مصنوعات آن به ارزش ۲ میلیارد و ۷۳ میلیون دلار در چهار ماه نخست سال جاری به خارج از کشور صادر شد.
مهمترین اقلام صادراتی در این گروه کالایی شامل شمش آهن و فولاد با ۵۴۱ میلیون دلار، میلگرد ۳۷۲ میلیون دلار، ورق فولادی با ۱۱۸ میلیون دلار و محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد با ۱۱۵ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار و لوله و پروفیل‌های توخالی با ۱۱۴ میلیون و ۶۱۸ هزار دلار بوده است.

بیشترین محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد ایران
امین ابراهیمی،عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در شرایط کنونی بیشترین محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد است و تنها ۹درصد از کل انرژی مختص صنعت فولاد می باشد و این روند مدیریت به صورت ناعادلانه تقسیم بندی شده است.

برگزاری دوره تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در صنایع معدنی
دوره آموزش آشنایی با فناوری هوش مصنوعی و تحول دیحیتال در مدیریت کلان صنایع معدنی با حضور مدیران و رؤسای شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در تیرماه ۱۴۰۳ با هدف ارتقای این دانش و همگام شدن با روند تحولات دنیا و ورود فناوری‌های جدید، با همکاری یک شرکت توسعه فناوری و اطلاعات و هوش مصنوعی مستقر در پردیس پارک علم وفناوری در سالن آموزش شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان برگزار گردید.