خلاصه اخبار فولادی شهریور ماه 1403

آغاز به کار نمایشگاه MINEX2024 در تهران
سیزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2024) در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) تهران،سالن شبستان افتتاح شد. شرکت های مطرح فولادی در این نمایشگاه حاضر شدند.

صنایع فولاد چین در خطر ورشکستگی
صنعت فولاد چین (China) در وضعیت بحرانی قرار دارد و بسیاری از تولیدکنندگان فولاد در معرض ورشکستگی هستند. نزدیک به ۷۵ درصد از تولیدکنندگان فولاد در نیمه اول سال زیان گزارش کردند که شرکت‌هایی مانند سین‌کیانگ با یی (Xinjiang Ba Yi)، گانسو جیوجی استیل (Gansu Jiu Steel) و آنیانگ آیرون اند استیل (Anyang Iron & Steel) به شدت آسیب‌پذیر هستند. دولت برنامه دارد تا این صنعت را ادغام کند و هدف آن این است که پنج شرکت برتر تا سال ۲۰۲۵ کنترل چهل درصد از بازار را در دست بگیرند.

کاهش تولید فولاد به دلیل بی برقی
تولید فولاد در ۵ ماهه امسال با افت ۵.۴ درصدی مواجه شده که عمده دلیل این کاهش تولید ناشی از محدودیت های برقی است. در مجموع طی ۵ ماهه امسال ۹ میلیون و ۱۶۸ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال (۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تن) افت ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

خیز خاورمیانه برای سلطه بر بازار فولاد جهان
خاورمیانه و شمال آفریقا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هیدروژن سبز، در مسیر پیشتازی جهانی برای تولید فولاد سبز قرار دارند و می‌توانند نقش کلیدی در کاهش کربن صنعت فولاد ایفا کنند.